План заходів щодо запобігання та протидії булінгу(цькування) на 2023-2024 навчальний рік

№ з/п Заходи Термін виконання Відповідальний
1. Вивчення нових нормативно-законодавчих документів щодо протидії булінгу (цькуванню), ознайомлення з провідними практиками щодо протидії булінгу Протягом 2023/2024 навчального року Адміністрація школи, педагогічні працівники
2 Розгляд на засіданні методичного об’єднання класних керівників питання «Про роботу педагогічного колективу щодо запобігання насильства та булінгу серед школярів» Вересень Січень Класні керівники, соціальний педагог, заступник директора з ВР
3 Обговорення на нараді при директорові підсумки реалізації шкільного плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), на 2023/2024 н.р. Травень Заступник директора з виховної роботи.
4. Оновлення розділу «Протидія булінгу» на офіційному сайті закладу освіти Вересень Заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог
5 Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу (цькування), розміщення відповідних документів на офіційному сайті школи Протягом 2023/2024 навчального року Заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог
6 Контроль стану попередження випадків булінгу вересень Психологічна служба
7 Участь педагогічних працівників школи в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу (в тому числі онлайн) Протягом 2023/2024 навчального року Педагогічні працівники
8 Діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -психологічні діагностики мікроклімату, рівня згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених учнів у колективах; -визначення рівня тривожності та депресії учнів. Протягом 2023/2024навчального року Практичний психолог, класні керівники 1-11-х класів
9 Проведення профілактично-просвітницької, корекційно -розвивальної роботи з учасниками освітнього процесу Протягом 2023/2024 навчального року Практичний психолог , соціальний педагог
10 Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом Вересень Директор школи, заступник директора з виховної роботи, соціальний педагог, практичний психолог
11 Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування Жовтень Заступник директора з виховної робота, соціальний педагог
12 Робота з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу За результатами кожної чверті Практичний психолог
13 Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій Протягом 2023/2024 навчального року Практичний психолог, соціальний педагог
14 Проведення уроків, практичних занять, бесід, тренінгів з питань протидії булінгу та кібербулінгу за участі шкільних офіцерів поліції та інспекторів патрульної поліції Протягом 2023/2024 навчального року Соціальний педагог, класні керівники
15 Тиждень толерантності Листопад Рада старшокласників, класні керівники 1-11 класів, соціальний педагог
16 Інформаційна акція «16 днів проти насильства» Листопад Педагог-організатор , соціальний педагог
17 Перегляд відеофільмів, соціальних відеороликів з питань булінгу в учнівському середовищі із подальшим обговоренням проблемних ситуацій на виховних годинах Протягом 2023/2024 навчального року Практичний психолог, класні керівники 1-11 класів, соціальний педагог
18 Організація роботи консультативного пункту «Скринька довіри» Вересень Соціальний педагог
19 Проведення тематичних батьківських зборів: - «Протидія цькуванню в учнівському колективі»; - «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»; - «Як навчити дітей безпечній поведінці в соціальних мережах» Протягом року Заступник директора з ВР
20 Проведення консультацій щодо надання порад батькам з питань: - «Як зменшити ризик випадків булінгу та кібербулінгу серед підлітків»; - «Що робити, якщо Ваша дитина є булером? Поради спеціалістів»; - «Що треба знати про булінг батькам підлітків» Протягом 2023/2024 навчального року Практичний психолог, класні керівники , соціальний педагог
21 Обговорення питання протидії булінгу (цькуванню) на загальношкільних батьківських зборах Грудень Адміністрація школи
22 Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі Грудень Практичний психолог, соціальний педагог
23 Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти Грудень Класні керівники 1-11 класів, соціальний педагог
24 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти За потреби Заступник директора з ВР
ПЛАН заходів щодо профілактики булінгу 2021/2022 навчальний рік
1. Підготовка наказу «Про організацію роботиу закладі освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2021-2022 навчальному році» Серпень ЗДВР
2. Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування) Вересень, січень Адміністрація закладу освіти
3. Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентацій, фото- та відеоматеріалів Вересень, січень Соціальний педагог, класні керівники
4. Організація механізмів звернення та поновлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) – консультативний пункт «Скринька довіри» Вересень Психолог, соціальний педагог, класні керівники
5. Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти Вересень Соціальний педагог
6. Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: · з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей Жовтень ЗДВР, психолог, соціальний педагог
7. Оновлення та оформлення тематичного стенду Жовтень Психолог, соціальний педагог
8. Підготовка тематичних буклетів за участю лідерів учнівського самоврядування Листопад психолог, соціальний педагог
Робота з учителями та іншими працівниками закладу освіти
9. Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування канікули ЗДВР, психолог, соціальний педагог
10. Консультування класних керівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування Протягом року Психолог, соціальний педагог
Робота з учнями
11. Проведення тренінгів для учнів різних вікових категорій з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів Протягом року Психолог, соціальний педагог
12. День відкритих дверей у шкільного психолога січень Психолог
13. Конкурс фото- та відеопроєктів щодо запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу листопад Соціальний педагог, педагог-організатор, учнівське самоврядування
14. Тиждень толерантності Листопад Соціальний педагог
15. Інформаційна акція «16 днів проти насильства» Листопад Соціальний педагог, психолог
16. Імітаційна гра для молодших школярів (1-4 класи) «Допоможи другу!» Січень Класні керівники, психолог, соціальний педагог
17. Імітаційна гра для учнів Березень психолог, соціальний педагог
середніх і старших класів «Мистецтво спілкування»
18. Бесіди учнів щодо протидії булінгу з представниками підрозділів ювенальної превенції, служби у справах дітей та сім’ї Квітень Соціальний педагог, класні керівники
19. Робота шкільної соціально-психологічної служби Протягом року Психолог, соціальний педагог
Робота з батьками
20. Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Протягом року Психолог, класні керівники
21. Поновлення пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Вересень Психолог, соціальний педагог,
22. Тематичні засідання піклувальних рад класів та закладу освіти щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) Протягом року Адміністрація закладу освіти, класні керівники
23. Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей 1 раз на місяць ЗДВР
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти
24. Анонімне анкетування учнів 5-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі Грудень ЗДВР, психолог, соціальний педагог
25. Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів Квітень Адміністрація закладу освіти, психолог, соціальний педагог
26. Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти Щомісяця ЗДВР, психолог, соціальний педагог
27. Узагальнення інформації щодо виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти Травень, червень ЗДВР, психолог, соціальний педагог

/Files/images/1/a_sv_kafe/булінг – копія.png

ПЛАН заходів щодо профілактики булінгу 2021/2022 навчальний рік
1.Підготовка наказу «Про організацію роботиу закладі освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2021-2022 навчальному році»СерпеньЗДВР
2.Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування)Вересень, січеньАдміністрація закладу освіти
3.Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентацій, фото- та відеоматеріалівВересень, січеньСоціальний педагог, класні керівники
4.Організація механізмів звернення та поновлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) – консультативний пункт «Скринька довіри»ВересеньПсихолог, соціальний педагог, класні керівники
5.Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освітиВересеньСоціальний педагог
6.Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: · з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітейЖовтеньЗДВР, психолог, соціальний педагог
7.Оновлення та оформлення тематичного стендуЖовтеньПсихолог, соціальний педагог
8.Підготовка тематичних буклетів за участю лідерів учнівського самоврядуванняЛистопадпсихолог, соціальний педагог
Робота з учителями та іншими працівниками закладу освіти
9.Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагуванняканікулиЗДВР, психолог, соціальний педагог
10.Консультування класних керівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагуванняПротягом рокуПсихолог, соціальний педагог
Робота з учнями
11.Проведення тренінгів для учнів різних вікових категорій з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктівПротягом рокуПсихолог, соціальний педагог
12.День відкритих дверей у шкільного психологасіченьПсихолог
13.Конкурс фото- та відеопроєктів щодо запобігання і протидії домашньому насильству та булінгулистопадСоціальний педагог, педагог-організатор, учнівське самоврядування
14.Тиждень толерантностіЛистопадСоціальний педагог
15.Інформаційна акція «16 днів проти насильства»ЛистопадСоціальний педагог, психолог
16.Імітаційна гра для молодших школярів (1-4 класи) «Допоможи другу!»СіченьКласні керівники, психолог, соціальний педагог
17.Імітаційна гра для учнівБерезеньпсихолог, соціальний педагог
середніх і старших класів «Мистецтво спілкування»
18.Бесіди учнів щодо протидії булінгу з представниками підрозділів ювенальної превенції, служби у справах дітей та сім’їКвітеньСоціальний педагог, класні керівники
19.Робота шкільної соціально-психологічної службиПротягом рокуПсихолог, соціальний педагог
Робота з батьками
20.Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьмиПротягом рокуПсихолог, класні керівники
21.Поновлення пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітямВересеньПсихолог, соціальний педагог,
22.Тематичні засідання піклувальних рад класів та закладу освіти щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)Протягом рокуАдміністрація закладу освіти, класні керівники
23.Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей1 раз на місяцьЗДВР
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти
24.Анонімне анкетування учнів 5-х класів про випадки булінгу (цькування) у школіГруденьЗДВР, психолог, соціальний педагог
25.Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителівКвітеньАдміністрація закладу освіти, психолог, соціальний педагог
26.Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освітиЩомісяцяЗДВР, психолог, соціальний педагог
27.Узагальнення інформації щодо виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освітиТравень, червеньЗДВР, психолог, соціальний педагог

ПЛАН

заходів щодо профілактики булінгу

2020/2021 навчальний рік

№ п/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
Інформаційно-профілактичні заходи
1 Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» Педагогічний колектив Вересень Директор
2 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » Педагогічний колектив Жовтень Заступник директора з ВР
3 Підготовка тематичних буклетів за участь старшокласників 9-11 кл Листопад Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу(цькування
4 Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1 – 11кл Упродовж року Практичний психолог Соціальний педагог
5 Контроль стану попередження випадків булінгу Педагогічний колентив Квітень Директор
6 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Педагогічний колектив Березень Практичний психолог Соціальний педагог
7 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогічний колектив Упродовж року Заступник директора з ВР Соціальний педагог
8
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів 1-11кл Упродовж року Класні керівники, соціальний педагог, практичний психолог
2 Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» 1-4 кл. Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу(цькування
3 Тиждень толерантності 5 – 11 Листопад Рада старшокласників, класні керівники 1-11 класів
4 Конкурс плакатів проти насильства 9-11 Березень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу(цькування)
5 Години спілкування на тему: «Кібербулінг» Учні закдаду Жовтень-листопад Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу(цькування
6 Висвітлювати матеріали проведення заходів на шкільному сайті Учні закладу Протягом року Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу(цькування
7 Перегляд та обговорення відеофільмів, які висвітлюють проблему булінгу 1-11 Протягом року Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу(цькування)
Психологічний супровід
Діагностичний етап
1 – Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; –дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року (За потребою) Класні керівники, соціальний педагог практичний психолог
2 Створення бази інструментарію для діагностування Вересень Практичний психолог
3 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-11 Упродовж року Практичний психолог
4 Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час 1-11 Упродовж року Практичний психолог
5 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 Упродовж року Практичний психолог Соціальний педагог
6 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 Упродовж року Практичний психолог Соціальний педагог
Робота з батьками
1 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» 1-11 Упродовж року Класні керівники Практичний психолог Соціальний педагог
2 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини 1-11 Упродовж року Практичний психолог Соціальний педагог
3 Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» За запитом Січень – Лютий Практичний психолог
4 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей За запитом Протягом року Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу(цькування

План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)

Захід Період виконання Цільова аудиторія Відповідальний
1. Розроблення наказу директора школи про запобігання булінгу вересень Вчителі, учні Директор школи
2. Створення на офіційному сайті закладу освіти сторінки « Протидія булінгу» Вересень-жовтень Вчителі, учні, батьки Соціальний педагог
3. Розмістити на інформацію на стенді школи, номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116000 вересень Вчителі, учні, батьки Соціальний педагог
4. Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Протягом року Педагогічний колектив Адміністрація
5. Публікація на сайті школи інформації щодо правил розгляду заяв про випадки булінгу, правил поведінки здобувачів освіти Вересень-жовтень Вчителі, учні, батьки Соціальний педагог, вчитель інформатики
6. Проведення МО класних керівників « Протидія булінгу. Подолання конфліктних ситуацій в учнівському середовищі» Листопад-грудень Класні керівники Соціальний педагог
7. Складання порад « Як допомогти дітям упоратися з булінгом (цькування) грудень Вчителі, учні, батьки Психолог, соціальний педагог
8. Розробка рекомендацій для педагогів на тему «Небезпека в інтернеті» січень Педагогічний колектив Психолог, соціальний педагог
9. Виступ на загальношкільних батьківських зборах щодо профілактики булінгу(цькування» в учнівському колективі грудень батьки Соціальний педагог
10 Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу(цькування) у закладах освіти грудень Психолог, соціальний педагог Директор школи, соціальний педагог
11 Конкурс малюнків, плакатів проти насильства березень Учні школи Рада старшокласників, ЗДЗВР
12 Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Протягом року Учні школи Практичний психолог, класні керівники
13 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей Протягом року батьки Уповноважений з прав дитини закладу освіти
14 Анонімне анкетування учнів 5-11 кл. про випадки булінгу(цькування) Вересень,лютий Учні школи Соціальний педагог
15 Ведення журналів: « Журнал реєстрації заяв про випадки булінгу», «Журнал реєстрації рішень комісії з розгляду випадків булінгу» вересень Вчителі, учні, батьки Соціальний педагог
16 Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлення про випадки булінгу (цькування) вересень Вчителі, учні, батьки Практичний психолог, соціальний педагог
17 Інформаційна акція для старшокласників листопад Учні школи Уповноважена особа з питань запобігання булінгу(цькування)
18 Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфлікту Впродовж року Учні школи Практичний психолог, соціальний педагог
19 Тиждень толерантності листопад Учні школи Практичний психолог, соціальний педагог,ЗДЗВР
20 Імітаційна гра для молодших школярів(1-4кл) «Якщо тебе ображають» Учні школи жовтень Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники
21 Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів Вчителі, учні квітень Практичний психолог, соціальний педагог
22 Підготовка звіту про виконання плану заходів з запобігання протидії булінгу (цькування) в закладі освіти

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

1.У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

3. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).

4. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

5. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол.

6. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладі освіти.

7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції України.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).

10. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

11. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), директор школи повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в школі.

2.Комісія за результатами проведеного розслідуваннящодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування)розробляє рекомендаціїдля педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі,наданнясоціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).

3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4. Практичний психолог та соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків:

· діагностує стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);

· розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;

· розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;

· здійснює супровід педагогічних, науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);

· забезпечує надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

5. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

· виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в школі щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);

· дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в школи, визначених статутом школи, законодавством;

· виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

6. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в школі.

7.За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в школі та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

8.Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.

Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Якщо директор закладу освіти не повідомить уповноважений підрозділ органів Національної поліції України про відомі йому випадки цькування учасників освітнього процесу тягне за собою накладання на нього штрафу від 50 до 100 неопадоткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

Кiлькiсть переглядiв: 322

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.